دست نوشته های محمد رضوانی پور

" نقد؛ لذت گشودن گره های کور متن "

دست نوشته های محمد رضوانی پور

" نقد؛ لذت گشودن گره های کور متن "

شکاف. امتیاز:  ۱.۵ از ۵ یک زوج، محور اصلی فیلم ­اند که پایه و اساس قصه روی شک و تردید احمقانه این­ هاست. آیا با مشاهده زندگی یک زوج ناموفق و عصبی که طبیعتا در تربیت فرزندشان هم ناموفق­ اند، باید تردیدی در زوج دوم ایجاد شود که نکند ما هم نتوانیم از پس بچه برآییم؟ پس بچه­ دار نشویم؟ آن هم در شرایطی که زوج دوم که هانیه توسلی و بابک حمیدیان هستند در ایده ­آل ترین شرایط روحی هستند و زندگی خوبی دارند و حال که سلامتی زن در خطر است می­توانند با فراغ بال به بچه­دار شدن فکر کنند! از همه تاسف ­بارتر پایان باز فیلم است. فیلم با پلانی تمام می­شود که در آن، چشم­ های این زن و شوهر همان بلاهت و سردرگمی را دارد که در آغاز داشت با همان میزان از استیصال و ناتوانی در تصمیم ­گیری، بدون هیچ تغییر و تحولی در این شخصیت­ های تک­بعدی. پس این همه شلوغ ­بازی فیلم به خاطر چه بود؟ در سینما بهترین تقلید ها هم آثاری ماندگار نخواهند بود چه رسد به این­که در رسیدن به استانداردهای سینمای اصغر فرهادی نیز درجا بزنیم.


تا آمدن احمد. امتیاز: ۰.۵ از ۵ فیلم راجع به دفاع مقدس نسازیم بهتر است از این­که فیل ممان بشود فرصتی برای میدان دادن به جوان­ های بی ­تجربه عرصه جلوه­ های ویژه که هنوز در مقدمات فیلمبرداری با پرده کروماکی و مدلسازی مشکلات جدی دارند. اینطور هم قلب کسانی که دلسوز دفاع مقدس هستند را به درد نمی ­آوریم، هم حداقل این فرصت بالقوه را (فارغ از بالفعل شدنش) داریم که اموال بیت­ المال را در جای بهتری صرف کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی